سفارش تبلیغ
صبا ویژن

منابع زبان عمومی دکتری

زبان عمومی دکتری یکی از دروس بخش عمومی آزمون کتبی دکتری است که دارای ضریب یک بوده و بنابراین در حدود 17 درصد در نتیجه نهایی آزمون کتبی مؤثر است.

علاوه بر تأثیر درس زبان در نمره‌تراز و رتبه داوطلبان آزمون دکتری، زبان انگلیسی از جمله مباحثی است که در مصاحبه شفاهی دکتری نیز جایگاه خود را داشته و ممکن است سؤالاتی از آن مطرح شود. ضمن این که در برخی دانشگاه‌ها کسب درصد مناسبی از بخش زبان عمومی در آزمون کتبی نیز از دیدگاه مصاحبه‌کنندگان حائز اهمیت است.

زبان عمومی آزمون دکتری از سه بخش تشکیل شده است:

 1. گرامر؛ 2. واژگان؛ 3. درک مطلب

آزمون زبان دکتری تا سال 91 سؤالات زیادی داشت (100 سؤال). در سال 92 تعداد سؤالات به 70 سوال رسید. آزمون دکتری 93 تنها 30 سؤال داشت و این روند تا آزمون دکتری 99 حفظ شد.

با کم شدن تعداد کلی سؤالات زبان دکتری از سال 93، از تعداد سؤالات گرامر و واژگان نیز کاسته شد. ضمن این که، سطح دشواری سؤالات نیز کاهش یافت.

آزمون زبان عمومی همچنان که بسیاری از داوطلبان در آزمون کارشناسی ارشد یا سایر آزمون‌های زبان با آن برخورد داشته‌اند به گونه‌ای نیست که بتوان منبع جامع و کاملی برای آن معرفی کرد و معمولًا سطح کلی آشنایی با زبان داوطلبان را محک می‌زنند.

کتاب‌های زیر که به عنوان منابع مناسب زبان عمومی آزمون دکتری معرفی می‌گردند، کتاب‌هایی است که دقیقاً آزمون‌های زبان عمومی را در سطح دکتری یا کارشناسی ارشد هدف‌گیری نموده‌اند و تلاش کرده‌اند لغات و قواعد رایج این‌گونه آزمون‌ها را به صورت مشخص‌تری ارائه نمایند تا داوطلبانی که معمولاً با مشکل صرف زمان بر روی درس زبان عمومی مواجه هستند فراغت بیشتری برای سایر دروس خود پیدا کنند.

ما تلاش کرده‌ایم در این صفحه ضمن معرفی کتاب‌های موجود در بازار در زمینه زبان دکتری، کتاب‌های الکترونیکی مفیدی را جهت دانلود در اختیار داوطلبان عزیز آزمون دکتری قرار دهیم.

از داوطلبان عزیز خواهشمندیم در صورت رضایت از محتوای کتاب، آن را به دوستان خود معرفی نمایند. با تشکر.

 1- دانلود نسخه جدید کتاب رایگان زبان عمومی دکتری نیمه متمرکز سراسری وب سایت پی اچ دی تست به همراه پاسخ تشریحی سؤالات زبان عمومی دکتری سال 90 تا 98

2- کتاب 504 واژه ضروری

3- دانلود نسخه کتاب لغات ضروری تافل

4- دانلود لغات برگزیده کتاب لغات ضروری تافل

5- کتاب لغات مرجع زبان عمومی کارشناسی ارشد و دکتری

6- کتاب زبان عمومی انتشارات کتابخانه فرهنگ: کتاب زبان عمومی دکتر خیرآبادی از منابع اصلی داوطلبان آزمون دکتری است که مطالب آن بر اساس آزمون دکتری سال‌های 1390 تا 1397 تدوین یافته است. این کتاب شامل مباحث گرامر، درک مطلب، دایره لغات و حل تمامی سؤالات آزمون دکتری سراسری است.

7- کتاب تافل دکتری آزمون های زبان عمومی انتشارات کتابخانه فرهنگ

8- کتاب تافل کیت انتشارات کتابخانه فرهنگ

9- زبان عمومی دکتری زیر ذره‎بین